d e c e m b e r

 December var (trots hemlängtan) en riktigt bra månad och jag hittade på en massa roliga saker. :) Bjuder på ett bildregn nedan....

Riktigt bra start, då den här donnan på kom besök över en långhelg...

Vi var ett gäng tjejer som körde på middag hemma hos Malin. ALLA var riktigt taggade på utgång och jag skulle äntligen få dansa salsa igen nu när första tentaperioden var över. Så blev det inte riktigt... Istället dansade vi på stolar, löste världsproblem och jag kan nog lova - att några i sällskapet aldrig mer kommer att dricka wishey & cointreau! :D
Jag gick nuts när det kom till att köpa julklappar...Fixade barret, gjorde jag också!

Tapaskväll med mina compañeros här i Spanien :) Javio & Alberto.

Och så blev det en pubrunda när Javios flickvän var på besök.

Jag tog Malin till restaurang med supergod pasta och vi beställde in Cava Sangria.

Vilket var en riktig fail!!
"REALLY??! Why did we order a whole pot of this?" HAHA!


Men som sagt... pastan är fantastisk! :)

Dagen innan hemfärd åkte vi till Felicia i Barcelona och kvällen till ära lagade vi moules mariniere.

...VIPS, så var man hemma!!! Och jag träffade en av mina favorittjejer över en lunch och mänger av kramar :)

 Antar att jag hade tagit med mig lite nya spanska skills, nu var jag helt plötslig (om ni frågar mig, haha) grym på att fickparkera. ;)

Täffade ytterligare två favoriter under en liten dagsspa!

Freshup och sedan mötte jag ännu en gång upp tjejerna, nu för lite sushi och vin.
Mängder av vin... och dans också för den delen.


Någon dag senare befann jag mig hemma hos Charleen och tog till med ännu fler spanska skills genom att laga en god "patata de tortilla". Amanda assisterade i köket! 

Riktigt skön tomte! Vad gör man inte för de små rackarna. :D

Och så var det julafton. Här är jag tillsammans med en av mina älsklingskillar, Micki! Jag hade en jättefin och mysig julafton bland nära och kära. Vågar dock inte påstå att den var fullt så lugn som jag först hade anat, det är nästintill omöjligt med en massa syskonbarn, där den ena vill ha mer uppmärksamhet än den andra. :) UNDERBART!

Här är nummer två av mina favoritkillar, Oliver... aka. HULIGANEN! :D

Strax efter jul åkte jag upp till min andra storasyster Sanna. Där väntade långa filmkvällar, ett besök på gekås och mängder av mys med den här lilla godingen. Lilla Vanessa!

På nyårsafton överträffade jag mig själv och bakade en cheesecake till en mysig nyårslunch hemma hos mor.

Som jag älskar över allt annat på denna jord! Tack för allt du gjorde för mig när jag var hemma (Som att tvätta, stryka, vika mina kläder, plocka efter mig, laga god persisk mat, påminna mig om allt jag ständigt glömmer bort, lyssna på mig, vägleda mig, skratta med mig, skratta åt mig, pussa mig, krama mig och älska mig.)
DU ÄR BÄST!

Firade nyår med dessa skönheter!

Fick den här bilden av Malin i början på det nya året.
VÄLKOMNADE JANUARI & 2014 GENOM ATT DÖ AV SKRATT!!!
(Skrattar lika mycket idag!) HAHA!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback