"Huvudet är till för annat än att sätta mössan på!"


Matten är riktigt svår just nu och nästa vecka har vi prov. Jag försöker utnyttja lektionerna till fullo genom att ställa massa frågor, just för att jag många gånger inte förstår sammanhanget - jag både ser och förstår vad talet ska bli men det absolut viktigaste är ju ändå att veta HUR det blir till. Andra i klassen skrattar när jag säger "Neej. nu får du nog ta om det där talet" till vår lärare. Jag intalar mig att dem skrattar för att dem själva faktiskt inte förstår men inte vågar fråga, så brukar fallet vara...
Det är alltid lättare att peka på någon annan än sig själv. Det är tur att jag är som jag är och inte tar åt mig ett dugg, annars hade jag känt mig bra dum vid det här laget. haha!
Lite komiskt är det att ett flertal av dem faktiskt fick göra omprov nu senast men jag klarade mig långt över G! riktigt stolt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback