I had my glory days!

Efter tre intensiva dagar i Norges huvudstad befinner jag mig återigen hemma i min trygga lägenhet i Halmstad. Dessa dagar med mina fina vänner har varit så värdefulla och jag behövde verkligen komma iväg och andas lite annan luft, om så för bara några dagar men den som kom på ordspråket ”Borta bra, hemma bäst!” visste verkligen vad han talade om.
Jag känner mig snarare lite sliten än utvilad, jag åkte i och för sig med vetskapen om att denna helg skulle innehålla allt annat än vila haha :) Denna helgen har förtydligat bilden av min mognad det senaste året ännu mer och med risk att låta tråkig så kan jag inte göra annat än att erkänna att jag faktiskt inte pallar trycket som förr. Att festa flera dagar i rad och styra upp mig ordentligt håller inte på mig riktigt längre. ”Men herregud, tagga ner du är bara (snart) 21” tänker jag men det faktum att jag faktiskt inte tycker att det är lika kul längre biter sig fast. Jag skulle vilja säga att jag började tidigt. Det var aldrig några problem att festa hela natten och gå på det snabbt igen dagen efter. Att komma bakis till jobbet var lätt som en plätt och man mådde knappt dåligt. Så såg en hel sommar ut för några år sedan. När jag nowadays försöker hålla samma tempo slutar det oftast i fiasko, det slutar med att man kör porslinsbuss hela natten och förblir bakis under 2 dygn. Mycket tappert Linnéa!
För flera av mina vänner är det inga problem att hålla igång och de njuter av situationen på ett annat sätt. Missförstå mig rätt, jag älskar också att festa till det ordentligt men sanningen är den att det är inte riktigt värt det på samma sätt som förr för jag orkar helt enkelt inte haha :)
Det är även så att jag lärt mig uppskatta en del andra saker, som en helkväll hemma med allt vad det innebär – en god middag och vinpimplanden, det är något som är fantastiskt. Eller en weekend med shopping, middagar ute och barhäng. Att min sambo jobbar inom den branschen går ju inte att komma ifrån och det är inget jag vill komma ifrån heller. Jag älskar att han faktiskt gillar att gå ut med mig, att vi kan dricka oss (eller jag) berusade på en trevlig bar och ändå veta när ”enought is enought.” Kanske har jag blivit vad man skulle kalla en ”lovefool” men jag skulle snarare säga att jag känner att jag har haft mina ”glorydays” på krogen. Eller vad vet jag?!
MEN jag älskar att styra upp mig ordentligt och känna mig riktigt snygg, kanske för att jag suktar efter bekräftelse?!  Alla älskar vi att få bekräftelse, det är bara så att det är få som vågar erkänna det.
Hur som helst skulle jag vilja ge mina närmaste vänner lovord. Ni är så viktiga för mig och jag kommer aldrig att släppa er, jag älskar er! Jag älskar er alltid. Och jag är så glad över att just jag har fått turen att få så fina vänner.
Jag är stolt över er var dag!
KRAM LINNÉA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback