1000 = ? ? ?

Idag har varit en något påfrestande dag.
Klockan 10 imorse befann jag mig i skolan där vi skulle sätta igång med matten. Jag var alldeles nervös redan då... det kändes i hela kroppen.
 "KÄNSLAN O" brukar jag kalla den!
Det är en känsla som sakta letar sig fram när man känner obehag, lite oro, olust
-- ---
Visst är det bra att vara nervös, det är något jag starkt håller fast vid men det är inte samma sak som att känna obehag.
Som person, kräver jag en del av mig själv och när jag tidigt förstod att jag inte var något mattesnille, placerade jag allt som har med matematiska termer att göra i ett "jag-kan-inte-detta-fack" och avstod helst helt från det.
Jag får så sjukt dåligt självförtroende när någon säger M A T T E!!
Det känns som om de flesta i klassen känner likadant och detta kände väl vår lärarinna av och hon använde sig av det på ett positivt sätt. Hon skapade ett lugn och en motivation tack vare sin förståelse och pedagogik.
NU känns det bättre, känns som om jag kommer klara det denna gång MEN det kommer kräva mycket av mig. Därför har jag tagit bort Religion A den här terminen.

tack pappa.
tack amalia.
tack anna.

I'll make it. I promise!
KRAM LINNÉA

Kommentarer
Postat av: Rolf GT Olsson

Kom ihåg; "When the going gets tough, the tough gets going" No pain-no gain!

Kramar !

Pappa

2009-09-09 @ 20:02:47
Postat av: L.

I BELIEVE IN YOU;)

Postat av: Jossa

fin blogg =)

2009-09-10 @ 17:28:23
Postat av: ahlbergaren

haha linnea, känner sama olust varje gång jag närmar mig korren och när läraren säger "är alla med på det här?" och man kollar sig runt för att se om det är nån mer i klassen som ser ut som frågetecken :) hahaha. matte, svårt är det JA!! puss elinsken

2009-09-22 @ 16:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback