Miljövänligt ekonomisk!

Sen jag flyttade hemifrån har jag blivit tvungen att vara mer ekonomisk, annars går det faktiskt inte ihop!
Det går mer pengar än vad man först anat, eftersom inte inte bara är hyran som kostar utan också saker runt omkring, som toalettpapper, tandkräm, mat osv...
Under tiden har jag upptäckt hur jag också blivit mer miljövänlig, här kommer lite tips på hur du kan vara både ekonomisk och miljövänlig;

- När du ska handla, ta med en plastpåse som du köpt tidigare!
(En svensk familj förbrukar ca. 800 plastpåsar om året = 66 plastpåsar/månad)
- Panta burkar!
- Låt inte vattnet stå på medan du borstar tänderna!
- om du har en cykel, så CYKLA!
(inte nog med att det blir renare i luften, du får snygga ben också)
- Diska för hand och använd YES-diskmedel!
(YES kostar  ca. 10 kr mer än andra lågpris-varor men räcker betydligt längre)
- Sist men inte minst, KOLLA KILO PRISET NÄR DU HANDLAR!!

CIAO LINNÉA

Kommentarer
Postat av: hannaa

taacck linnea:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback