det snurrar i mitt huvud !

Här sitter jag nu och kollar på mängder av högskoleutbildnigar i Göteborg, Lund, Stockholm, Uppsala... puuh! Inte fan blir jag tokigare! Antingen är det grundläggande behörigheter eller så är det höga poäng som bekymrar mig.
Ringde min (relativt hårda) far för lite pepptalk.
"Du gör ju ingenting, du flyr ju bara! Din matte har du ju tjatat om i ett år nu! Istället för att sitta med högskoleprogram ska du tänka på det."
Mitt svar var då att "Jaa, men det är ju viktigt med mål!"
"Men alla delmål då?" svarade han. "Börja med det minsta först!
Vem fan har sagt att det ska vara lätt? Du behöver inte säga att du ÄR motiverad, bara du vet det själv. Du klarar Ma A - B - C om du vill! 
MEN FLY INTE!"

Tro mig, det hjälpte.
Till höst väntar heltidsstudier på Komvux.
AND I WILL DO JUST FINE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback