Vintertid

Nu är jag återigen tillbaka i dårhuset :) alltså back in Oslo...
Den här gången kändes det lite bittert att bege mig hem hit, förhoppningsvis går tiden fort och Ardit kommer att besöka oss här i November.
Räknar redan ner dagarna haha!


Idag har det varit sjukt kallt och man känner hur vintern börjar att närma sig...
Vi har till och med gått över till vintertid?!
Jag tycker i och för sig om vintern, den är mysig samtidigt som den är svår.
Många går och blir bittra- kanske beroende på mörkret eller kylan. Eller kanske bara för att det är en tid då det faktiskt är acceptabelt att vara pessimist (!)
Och visst är det så att vi vissa gånger njuter av att vara pessimister?!
Jag menar finns det någon annan årstid då vi klagar så mycket som man gör under självaste vintern?
- Jag är så blek!
- Det är så mörkt!
- Det är så kallt!
- Jag blir så fet av julmaten!
- Jag är pank efter alla julklappar!
- Nyår?! ÄSCH bara ett tillfället då man bryter sina löften!
Visst låter det bedrövligt, men det är sant!? Been there myself-..


...Men inte nu längre. Precis som förra året välkomnar jag vinterns mörker med en kram!
Dessutom är jag kär, det kanske är lättare då!

LINNÉA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback