[R] 365

Att mycket händer och förändras på ett år är ingen nyhet, men att tiden skulle springa iväg på det sättet som den gjort är nästintill skrämmande!
Tänk om man kunde backa tillbaka 365 dagar, precis på det sätt som man backar ut en bil eller spolar tillbaka en dvd?
Tanken är tillfredställande men ack så omöjlig!
Tänk vad annorlunda man hade agerat under vissa situationer om man kunde uppleva dem en gång till...

För exakt 365 dagar sen intalade jag mig (och jag tror att jag lyckades lura både mig själv & andra) att jag mådde utmärkt och visst mådde jag bättre än vad jag hade gjort tidigare under sommaren men att ta till med ordet utmärkt var utan tvekan att överdriva. Idag skulle jag däremot vilja säga att jag mår väldigt bra...
För exakt 365 dagar sen kunde något så larvigt som en Box-bil få mig att känna hjärtat i halsgropen. Idag skulle jag skita i vilket.
För exakt 365 dagar sen jobbade jag för att kunna spendera lite hur jag ville de kommande månaderna.
Idag knegar jag för att få ekonomin att gå runt under den första tiden i Oslo.
För exakt 365 dagar sen blickade jag mot mitt sista år på sturegymnasiet och studentkommittén med stor entusiasm. Idag fasar jag inför matten den 26 augusti och för att inte tala om studentkommittén!
För exakt 365 dagar sen var Fia, Menzur å Martin mina bästa vänner.
Idag har jag ytterligare två...

För att inte glömma...
För exakt 365 dagar sen var jag rädd för att jag aldrig skulle bli kär, vad jag då kallade på ,"riktigt" igen...
Idag är jag väldigt kär... igen!


Jag minns onödiga ögonblick från ett år tillbaka! 
jag minns känslor som jag kände, jag minns saker som jag hörde, saker som jag sa, jag minns saker som jag såg, jag minns smaker som jag provade på...
Men med tanke på att jag fortfarande minns dem, så var de nog mest lärorika och inte så onödiga ändå!

Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback