Borta bra, hemma bäst!

Då var jag hemma igen efter 5 dagar i värmen!
Vår vistelse i Alicanté har varit ganska avkopplande och vi har haft fint badväder och saltvattnet var jaa, salt men sjukt härligt! :)
Jag blir hur som helst inte klok på mig själv! Trots att jag inte haft några "måsten", som så många gånger plågar en har jag ändå känt en gnutta stress. Stress inför lägenheten, stress inför jobb, stress inför packning, stress inför cash... vilket har lett till att jag har våldsmessat både fia & amalia haha!
Att jag fick minimalt med svar gjorde ju inte saken bättre, men idag när vi landade i Sverige (på säker mark) fick jag alla sms som tydligen inte kunnat levereras... Så nu kan jag glatt meddela att vi har fått lägenheten i Oslo och jag får svar ikväll som jag får jobb eller ej.
Fick ett svar från Dieselbutiken, då dem hade varit intresserade... de hade dessvärre haft intervjuerna igår, då jag låg och stekte på playan så nu är det uteslutet!
Men ska jag vara ärlig så håller jag mig helst till hemtjänsten, gamla gubbar och gummor från Norge kan nog vara jävligt intressant ändå!

nu ska jag "fixa och dona" lite hade jag tänkt!
det var ruktigt skönt att höra på amalias ljuva stämma igen!


Har inte lagt in alla bilder ännu...
Men det kommer, här är en mindre smakfull bild på mig och Ardit,
när vi satt ute på balkongen!




Ciao,
Linnéa

Kommentarer
Postat av: ..

vart i oslo ska du bova heter området? och hur många är ni som ska bo ihop? va får ni betala i hyra var?

2008-08-21 @ 20:04:29
Postat av: Linnéa

Heej anonym! Vi har fått en lägenhet mitt i stan typ vid slottet, vi är 3 pers och delar på en hyra för typ 9500 om jag minns rätt... så det är jävligt bra! det är bara å fråga om du undrar över ngt :)

2008-08-22 @ 20:32:20
Postat av: Anonym

tack för svaret :) .. jag undrar bara hur stor är er lägenhet? och var hittade ni den? vilken hemsida asså:).. och var hittade du ditt jobb? lite tips kanske?:)

2008-08-22 @ 21:58:33
Postat av: Linnéa

Så lite så! kul att hjälpa till... det va rörigt för mig i början också!



Hm, vi ska trängas i en 2a på 43 kvadrat, men som känns större! Den hittade vi genom en kompis, hon flyttar ut och vi tar över. Men vi har ändå fått gå på visning. Detta pga, hyresvärden gärna vill veta vem som ska hyra lägenheten. Naturligtvis! Men vi har kollat på lägenheter å jobb på
www.finn.no - ABSOLUT DEN BÄSTA SIDAN! Det bästa är att hyra lägenhet med kompisar/partner annars är det för dyrt och om det är möjligt så ring gärna hyresvärden, nummer finns oftas på annonsen. För att visa extra intresse men också för din egen skull. Mitt jobb inom hemtjänsten har jag fått genom lite hjälp men andra jobb har jag bara sökt genom finn.no! för min del funkar hemtjönsten perfekt och pengarna är mycket bra! lycka till... bara att fråga om du vill veta ngt mer :)

2008-08-22 @ 22:32:58
Postat av: Anonym

tack så jätte mycket för svaren! jag återkommer om det är något mer! bra blogg, läser den dagligen;)

2008-08-22 @ 22:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback