Rakt från hjärtat!

Vi har alla hört om den - stunden! Stunden då livet förändras och aldrig mer blir sig likt igen. Stunden du inte kan påverka men som i allra högsta grad kommer att påverkar dig.
I ditt vardagliga liv känns den långt borta och det är inte förrän den träffar dig som ett hårt slag i ansiktet som du slås av hur nära den faktiskt är.

Jag vet vad jag pratar om. Jag har råkat ut för slaget och aldrig har jag tappat balansen så fort. För det är just det som händer när något omtumlande och hemskt sker, något man inte alls är förberedd på– man mister balsansen.

Du kommer att tänka ”Vem är jag” och ”vad känner jag” och dina frågetecken kommer inte att rätas ut. Du kommer på dig själv att fungera per automatik, bara för att stå ut och du kommer att känna dig opersonlig inför dig själv, vilket kanske är värst?! Du kommer att tänka; kommer jag att blir ”jag” igen och kommer jag någonsin att bli bra igen?

 

Låt oss då inse fakta, du kommer inte att bli ditt gamla ”jag” igen!

Hur skulle det kunna gå när du mist en så stor del av vad som tillhörde din vardag och ditt gamla ”jag” MEN du kommer att bli bra igen. Åtminstone om man ska förlita sig till vad andra säger.  Andra som också hamnat i obalans och för stunden varken vet vilka de är eller vad de känner.

De säger att det kommer att ta tid och att du kommer att bli rädd, att du under tiden kommer att ta till dig hjälpmedel som ska underlätta.
Du kan se det som spöken om natten och att du själv bestämmer över lampan!

Förmodligen kommer du under en tid att ha lampan tänd hela natten, men när du är mogen och vill kommer du att vakna upp en morgon och inse att detta är första natten som du sovit med lampan släckt.

Tro då inte att du är ditt gamla ”jag” igen, men se det som att du nu är på god väg att bli ditt nya jag…

Ditt nya jag och en ny vardag har vuxit fram och du lär dig att leva med något som tidigare varit helt onaturlig för dig. Människan är väldigt anpassningsbar och människan är framförallt stark! Det måste man använda sig av...
För hur man än vrider och vänder, är stunden förbi och vad som återstår är - Det Du har kvar Nu!


"Du finns alltid i mina tanker och i mitt hjärta!"
/ Linnéa

Kommentarer
Postat av: pj

Vilka fina ord. Kram om dig

Postat av: Sandra

Så himla bra skrivet :-)

Tänkvärda ord, minst sagt!



God natt :-)

2011-10-13 @ 23:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback