Konsten att acceptera vändningar!

Det blir inte alltid som man tänkt sig! Faktum är att livet börjar lära mig att det sällan blir som man tänkt sig. Här går man runt och försöker planera allt till punkt och pricka samtidigt som livet verkar spela en ett spratt. För i slutändan står man där och får anpassa sig efter dess vändningar. Till en början, alltid samma besvikelse. Då man trott att man haft kontroll. Förgäves. Bara att spela med, bocka och buga inför det nya, kanske oväntade, för att sedan erkänna sin förlust mot ödet och slutligen gå vidare och göra det bästa av situationen. Där står jag idag. Fått inse att det inte alltid blir som jag tänkt mig. Så nu tänker jag åtminstone vara tacksam över en blå himmel och strålande sol. Lika bra att köra på den positiva inställningen nu ett tag, den gör mig gott! ♥


Kommentarer
Postat av: Maal

Fiin:)

2013-09-07 @ 14:07:20
Postat av: Anonym

Låter som en bra plan mitt hjärta! <3

2013-09-07 @ 15:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback