1 september 2013

De som följt mig via den här bloggen från start, känner till att den kom till då jag skulle flytta och bloggandet blev ett utmärkt sätt att kunna uppdatera nära och kära om min vardag. Detta var 2008 och jag flyttade till en lägenhet i Oslo med mina bästa vänner. Idag, 5 år senare, väljer jag att återigen uppdatera bloggen. Faktiskt av samma anledning, för inom två veckor jag kommer nämligen att flytta till Spanien för en tid. Den främsta orsaken är studier men jag skulle ljuga om jag inte nämnde att det är av lika stor vikt att bara få komma iväg och växa som person.

Detta är mitt första inlägg på ett år.
Dessa tolv månader har varit lite av en utmaning för mig. Jag har verkligen satts på prov (och gör det fortfarande). Minst sagt.
Jag har stängt en del dörrar, samtidigt som jag öppnat nya. Jag har stött på sidor hos mig själv som jag inte vetat om att jag besitter, samtidigt som jag glömt bort andra. Jag har gått vidare, samtidigt som jag stått kvar på samma ruta. Jag har lärt mig att sortera, samtidigt som jag blivit mer sluten. Och som vanligt har jag jobbat mycket, och kanske pluggat ännu mer. Pendlat mellan tre olika jobb samtidigt som jag läst allt från personalekonomi till arbetsrätt. Det där med planering och studieteknik är något jag fått kläm på nu. Vilket är en lättnad, när man är något överaktiv och ständigt vill vara sysselsatt om dagarna. :)
 
Idag kom hösten. Det glädjer mig. För mig innebär det nystart. 
Luften känns så mycket friskare, på alla vis. Man får möjlighet att börja om efter sommaren, som rustat en inför  det kommande mörkret. Man har fått ny energi för att sätta igång med nya projekt och mål.
 
Och det är precis vad jag ska göra.
Jag packar väskan och beger mig till Spanien. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback