pasta recept

Igår såg jag på Jamie Olivers matlagningprogram "30 Minute Meals" och blev så himla sugen på att prova på pastarätten som han lagade. Här kommer receptet - med några förändringar (eller enligt min smak - Förbättringar) haha ;)
Färsk Basilika, grönsaker, vitlök & lök, Penne Rigate, chili, köttfärs och krossade tomater...
Smaklig måltid :)
1. Börja med att riva 1 morot samt 1 färsk chili.
2. FINHACKA paprikorna (jag tog bara hälften av båda), löken och vitlöken.
3. Stek alla ingredienser i olivolja, tillsätt köttfärsen med detsamma!
4. Koka pastan (beroende på pasta ca. 10-12 min). GLÖM INTE SALTA!
5. Smula i en grönsaksbuljong i stekpannan. Salt & peppar. Eventuellt lite cayennepeppar för lite extra sting i rätten.
6. Blanda pastan med ingredienserna i stekpannan.
7. Tillsätt ca. 3/4 i burken med krossade tomater.
8. Hacka basilikan och tillsätt! Snåla inte!
ETT TIPS: Spara lite av vattnet från pastan och häll i pastaröran. Mer smak & fyllighet!
9. Strö generöst med parmensan.
10. Servera & njut! :)

Fantastiskt att måltiden enbart tar 30 minuter att laga från sctrach till "grande finale" :)

Kommentarer
Postat av: petra

ja det får jag definitivt prova!!!

Postat av: Alexandra

Mumsigt receptet såg ut :P



Svar- ingenting. Hennes pojkvän är fotbollsspelar i Grekland men är just nu utlånad till Norge. ;)

2011-03-16 @ 19:52:54
URL: http://alexandrawandeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback