GI

Nu ska jag berätta för er om mitt
"nya liv" :) Under två månader ska jag (och Sebs i viss mån) bara äta GI-mat. Vi blev så inspirerade av Filip&Maria i fredags och känner att vi också vill testa på det - eller ja, Sebs gör det mest för min skull och för att han är för lat för att laga sin egna mat haha ;)
GI är ett mått på hur snabbt blodsockret stiger efter att du ätit ett livsmedel som innehåller kolhydrater. Det handlar därför om att byta ut livsmedel som får blodsockret att åka berg och dalbana mot livsmedel som håller blodsockret på en jämn nivå.
Jag äter alltså inga kolhydrater, exempelvis pasta, ris, potatis, bröd eller frukt. Istället äter jag mycket kött, fisk & fågel, grönsaker (helst gröna), sallad, bulgur och matvete.
Personligen tycker jag att det ska bli superspännande, eftersom jag inte hinner träna särskilt mycket just nu ska det bli roligt att se hur mycket skillnad själva maten gör i min vardag. Sebs har tagit mina mått och om EXAKT en månad ska jag se om mina nya matvanor givit resultat.
Kommer lägga upp trevliga recept på bloggen! Bara att fråga om du undrar över något...
CIAO LINNÉA

Kommentarer
Postat av: neli

varsågod hihi =)

och tack så mycket. va glad jag blir =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback