"livet har ibland svåra dalar men underbara toppar!"

Pepptalk to myself. Ibland stöter man på motgång, det har vi alla gjort!
Då är det allra viktigaste att man inte gräver ner sig för djupt - vilket man kan riskera att göra. Vid motgång, tillfällen då det ser mörkt ut brukar jag (så gott det går) försöka tänka att det på någotvis hör till! Man måste stöta på motgång för att sedan verkligen kunna uppskatta stunderna när det går bra för en.
Annars skulle man ju bara ta allting förgivet!
Det är viktigt att man är positiv och inte ger upp! Det är lika viktigt att uppskatta allt fint som finns omkring sig. Av egen erfarenhet kan jag säga att man lätt blir en egoistisk själ när man stöter på motgång och det är tur att man har så många som älskar en fullkomligt och står ut med en då man inte tänker på annat än sig själv och sina problem.
Människor som stöttar, människor som även uppskattar Dig.
Det senaste året har varit tufft men jag har klarat mig igenom det, dels för att jag själv är stark men mestadels för att jag har haft underbara fina människor i min tillvaro som på riktigt bryr sig om mig.
Under mitt och Sebastians förhållande har han vid några tillfällen bara kramat om mig och sagt "Linnéa, jag lovar. Det löser sig!"

...Och vet ni vad?! Det har alltid löst sig!
TACK! 

Kommentarer
Postat av: nellie

sv: Japp det är det, ja visst är det! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback