damn i'm good!

FY FAN VAD JAG ÄR MÖR I KROPPEN!!! Nu ska jag berätta för er. Jag har ingen bra kondition, när min uthållighet har varit någorlunda bra så har jag verkligen kämpat med den. Däremot är jag väldigt stark och tävlingsinriktad - på så sätt brukar det alltså vara själva viljan som tar mig fram i slutändan och inte min "fantastiska" kondition. Jag joggar ALDRIG, dels för att jag känner mig så klumpig när jag springer men framförallt för att jag inte orkar och får problem att andas (astma). Idag hade jag en helt sjuk vilja i kroppen - förstår inte vad det var som triggade mig. Kanske var det den härliga luften jag andades, kanske var det musiken eller så var det bara tanken av att utmana mig själv.
Efter att ha powerwalkat 1 km, tänker jag... "jag ska prova springa lite!"
DÄR satte jag igång och trotsade alla mina "nej!" 2 km senare hade jag alltså varit igång utan ett enda stopp. Jag var alldeles paff!! Fattade ingenting. Jag tog ungefär 4 min paus och tänkte "Nu ska vi se om jag orkar lite till" 3,5 km senare var jag färdig. GUD VILKEN KICK JAG FICK! Ni vet när man inte tror man klarar något och så visar det sig vara tvärtom!
Vilken jävla bra start på veckan!! :)
CIAO LINNÉA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback