onsdag

Inatt sov jag äntligen väldigt gott! Både jag och Maal har haft sömnproblem sedan vi flyttade hem och när det är på det viset uppskattar man verkligen en god natts sömn.
Igår jobbade jag och det tänker jag inte göra igen förrän nästa vecka.
Snart ska jag möta Amalia inne i stan, måste lämna in massa papper till vägverket, besöka banken och forex samt kolla efter nya jobb till våren/sommaren.


Ikväll ska vi till gymmet och sedan ska jag komma hem och fortsätta läsa "vem hör mina tårar?"
En sann story om en kvinna som flyr från Togo i Afrika (för att undgå förföljelse och könsstympning) till USA i hopp om att få den hjälp hon behöver, istället hamnar hon i fängelse och anklagas för att ljuga.

Nu på senare tid har jag blivit mer och mer intresserad av sådana böcker och jag blir lika förtvivlad var gång jag läser om människor som blir utsatta för denna orättvisa och grymhet.
Jag blir ännu mer förtvivlad när jag tänker på att vi bara ser på...


LINNÉA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback