oslo = big minus!

JAG BLIR TOKIG!
Norge är så efter. Norrmän är så efter. Oslo är så efter.
Så går man här och tänker "jaa. jag ska trösta mig och Amalia med att baka lussebullar!" MEN NEJ!
Jag går in i 3 matbutiker och frågar om saffran, en skickar mig till apoteket - innan det provar jag på en hälsobuktik (som förövrigt skickar mig till matbutiken, ingen koll!)
Väl på apoteket säger dem att de får in det imorgon, lite lycka ändå tills hon avslutar med "men den är i och för sig inte mald!"
Jag ville döda, men tackade för mig och begav mig vidare mot ICA på Steen & Ström. Där de säljer bullar, hör och häpna med russin. Så jag köpte en sådan till mig själv och en utan med min sambo. Ja jag var SÅ förbannad att jag till och med köpte en liter coca cola!

Så jag tror att Amalia kommer bli rätt nöjd ändå, när hon är tillbaka från läkaren!
BTW!! Norrmän använder gurkmeja i lussebullar, snacka om att vara snål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback